דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משחקי חשבון: למידה, משחק וקשר בין דורי 

מאת    [ 17/06/2010 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 3421 פעמים ]

משחקי חשבון לא רק מעודדים למידה. הם גם דרך מצוינת לחיזוק הקשר בין ההורה והילד.

לא צריך הרבה בשביל לשחק משחקים עם הילדים; כל מה צריך זה קצת רצון, קצת זמן וקצת דמיון. משחקי חשבון הם דוגמא מעולה למשחקים שאפשר לשחק עם הילד בכול מקום ובכול שעה. זה לא מסובך להמציא משחקי חשבון לגיל הרך. למעשה כול פעולה יום יומית יכולה להשתלב בתוך משחקי חשבון וישנו מגוון של משחקי חשבון שאפשר לשלב בפעולות יום יומיות.

משחקי חשבון לגיל הרך, כך אומרים המומחים, חשובים לפיתוח היכולת המתמטית של הילד. בעזרתם של משחקי חשבון הילד לומד לספור ואת עקרונות היסוד של החשיבה החשבונית. במקום להשתמש באמצעים דידקטיים מדי שעלולים לשעמם את הילד ולגרום לו להתרחק מלמידת עקרונות היסוד של החשבון, משחקי חשבון לגיל הרך הופכים את הלימוד לדבר מהנה שהילד שמח להשתתף בו. אפשר למצוא משחקי חשבון לגיל הרך גם בחנויות צעצועים ובחנויות אחרות וגם באינטרנט. ישנו סוג נוסף של משחקי חשבון לגיל הרך; אלו משחקי חשבון שלא צריך לקנות אותם אלא אפשר פשוט לשחק בהם ביוזמת ההורים.

כשהילד קם בבוקר ומתלבש אפשר לעודד אותו לספור את הבגדים שהוא לובש, את שרוולי החולצה ואת הגרביים. אפשר, תוך כדי צחצוח שיניים, לספור את השיניים. אלא רק שתי דוגמאות לסוג זה של משחקי חשבון. הספירה היא אלמנט בסיסי ברכישת חשיבה מתמטית. מומחים ממליצים לעודד את הילד לספור הרבה ובתכיפות כדי שהוא יפנים את הרעיון של ספירה ומספרים. משחקי חשבון פשוטים, אפילו בזמן ההכנות ליציאה מהבית בבוקר משתלבים היטב ברצון ללמד את הילד את עקרונות המספרים והספירה.

גם בדרך מהבית לגן או בחזרה הביתה אפשר לשחק משחקי חשבון מגוונים. כמה מכוניות אנחנו רואים? כמה מהן אדומות וכמה לבנות? אפשרות אחרת, מעט יותר מתקדמת, היא לנסות להתאים מכונית לעץ או לאדם שעובר ברחוב. משחקי חשבון מסוג זה מלמדים את הילד שיש קשר בין איברים בקבוצה אחת לאיברים בקבוצה שנייה. אם השלב הראשון בחשיבה החשבונית הוא הפנמת המספרים (מה שנקרא בפי המומחים ספירה,) השלב הבא הוא ההפנמה שמספר אחד מתאים לחפץ אחד וזאת בסדר מסוים (מה שנקרא בפי המומחים מנייה.)

כשאוכלים אפשר לשחק משחקי חשבון שבהם הילד יתחיל להכיר שברים. כמה חצאים יש בפרוסת לחם? כמה רבעים יש בפיצה? משחקי חשבון אלו כבר יותר מסובכים ויש כמובן להתאים אותם ליכולת של הילד. מה שחשוב הוא שאנו רואים שוב כיצד כול פעולה יומיומית טומנת בחובה משחקי חשבון לגיל הרך. ההורה צריך כמובן להפעיל את הדמיון ולראות כיצד בכול מקום מסתתרים משחקי חשבון אבל אין זו משימה שמעבר לכוחותיו של הורה ממוצע.

משחקי חשבון לגיל הרך מחזקים את הקשר בין ההורה והילד. בעזרתם של משחקי חשבון ישנה אינטראקציה חיובית בין ההורה והילד ונוצרת אווירה מהנה שבה הם מבלים ביחד את הזמן שלהם. הורים עסוקים תדיר וזמנם קצר. את הזמן שיש להם עבור הילדים הם וודאי מעוניינים להפוך לזמן מהנה ככל האפשר. משחקי חשבון שכה פשוט ליזום ולשחק בהם מאפשרים את היצירה של סיטואציה חיובית ומהנה. משחקי חשבון, אם כן, אינם רק דרך לפיתוח הישיבה המתמטית אצל ילדים אלא גם דרך לחיזוק הקשר בין ההורה והילד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב